ابیانه

شهر ابیانه یکی از شهرهای استان اصفهان در کشور ایران است. این شهر در شمال غربی استان واقع شده و از شهرستان های اصفهان و نجف آباد به ترتیب به فاصله ۱۵۰ و ۱۰۰ کیلومتری قرار دارد. ابیانه از شمال به شهرستان خمینی شهر و استان البرز، از غرب به شهرستان فریدن و استان قزوین، از شرق به شهرستان مبارکه و از جنوب به شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون محدود می‌شود. این شهر به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستانی و داشتن آب هوای معتدل در تابستان و سرد در زمستان ، جاذبه های طبیعی بسیاری برای گردشگران دارد.

ابیانه تاریخچه‌ای باستانی دارد و در زمان هخامنشیان به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ایران شناخته می‌شده است. باستان‌شناسان در این منطقه مجموعه‌های باستانی زیادی را کشف کرده‌اند که شامل آثار معماری و تمدنی می‌شوند. عباس‌آباد و بزرگراه پرند در ابیانه از جمله مناطق باستانی مهمی هستند که در آن‌ها آثاری از دوره هخامنشی و ساسانی وجود دارد.

ابیانه در گذشته مرکز تولید صنایع دستی بوده است و همچنان نیز در حال حاضر تولیدات دستی متنوعی را در بر می‌گیرد. صنعت قالی‌بافی، گلیم‌بافی، ترمه‌بافی و بروسه‌بافی از جمله تولیدات دستی معروف این شهر هستند.

شهر ابیانه همچنین دارای مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی است. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از: روستای موغار، کوهستان‌های شاه‌بیگی و کمربندی‌های زیبا آن، منطقه گردشگری اردهال، قلعه‌های قدیمی قرن ۷ و ۸ میلادی، آبشارهای زیبا و تپه‌های باستانی.

به طور کلی، شهر ابیانه با تاریخچه‌ی غنی، طبیعت بکر و تولیدات صنایع دستی متنوع، یک مقصد گردشگری جذاب در استان اصفهان است. این شهر با فرهنگ و تاریخ خود، می‌تواند به عنوان یک مرکز توریستی مهم در ایران شناخته شود.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در ابیانه
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

موتورسیکلت

اجاره موتور سافاری مدل 1400 – هفتگی و ماهانه

2
خودکار
0
0
(16 بررسی)