اسدآباد

اسدآباد، شهری در استان همدان قرار دارد. این شهر در جنوب شرقی استان واقع شده و از ناحیه‌های مرکزی استان همدان است. اسدآباد از شمال به شهرکرد، از جنوب به رزن، از شرق به ملایر و از غرب به تویسرکان محدود می‌شود. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۵٬۲۹۷ نفر بوده است.

این شهر دارای آب و هوای خشک و نیمه سرد است. تابستان‌های این شهر گرم و خشک بوده و زمستان‌ها نیز سرد و برفی است. اقتصاد این شهر بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است. تولیدات اصلی این شهر شامل گندم، جو، ذرت و یونجه است. همچنین، دامداری نیز در این شهر رونق داشته و تولید محصولات لبنی نظیر شیر و گوشت به صورت گسترده انجام می‌شود.

شهر اسدآباد دارای آب‌های غنی و فراوان است که از روی آن‌ها سدی در شرق شهر ساخته شده است. این سد به نام سد زنگنه شهرت دارد و منبع اصلی تأمین آب شرب و آبیاری در این منطقه است. همچنین، این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی مانند روستای تاریخی ملکان و منطقه‌ی طبیعت گردشگری رودبار است.

در اسدآباد نیز آثار تاریخی و باستانی قابل توجهی وجود دارد. معبد سیمینه، معبد آبشار و قلعه روستای سراب نمونه‌هایی از این آثار هستند. این شهر همچنین دارای یک بازار قدیمی و زیبا است که جاذبه‌ی گردشگری بسیاری برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

از لحاظ اقتصادی، شهر اسدآباد به عنوان مرکز تجاری مهمی در استان همدان محسوب می‌شود. همچنین، صنایع غذایی، تولید مصنوعات چوبی و صنایع دستی نیز در این شهر پررونق است.

در نهایت، شهر اسدآباد با تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی، جاذبه‌های طبیعی زیبا و تولیدات کشاورزی و دامپروری خود، یکی از مقاصد گردشگری و اقتصادی مهم در استان همدان است.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در اسدآباد
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

هاچ بک

نیسان جوک ماهیانه

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)