نطنز

نطنز، یکی از شهرهای استان اصفهان در کشور ایران است. این شهر در شمال غربی استان واقع شده و از شرق به شهرستان نائین، از غرب به شهرستان مبارکه، از شمال به شهرستان خمینی شهر و از جنوب به شهرستان کاشان محدود می‌شود. نطنز در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۰۰۰ متر است.

این شهر دارای آب و هوایی کوهستانی با تابستان‌های معتدل و زمستان‌های سرد است. فاصله نطنز تا کوه‌های زاگرس نیز حدود ۱۵۰ کیلومتر است. در نطنز، رودخانه‌هایی همچون زاینده رود و چهارچشمه جریان دارد که زیبایی و جذابیت طبیعت این شهر را دوچندان می‌کند.

تاریخ تاسیس نطنز به قرون گذشته بازمی‌گردد و این شهر دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. باستان‌شناسی نشان می‌دهد که نطنز در دوران هخامنشیان مورد استقرار قرار گرفته است. اما رونق و شکوفایی این شهر در دوره سلجوقیان بوده است. معماری بسیاری از اماکن تاریخی و آثار هنری نطنز به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و این شهر به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی مهم در ایران شناخته می‌شود.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نطنز، آبشار فین است. این آبشار با ارتفاع ۴۰ متر، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در طبیعت اطراف نطنز نیز تعداد زیادی از اماکن گردشگری وجود دارد که می‌توان به دریاچه میانکاله، آبشار مجن، قلعه علی خان و کاروانسرای خانلار اشاره کرد.

همچنین، نطنز دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود است. در این شهر مردمانی سنتی و مهمان‌نواز زندگی می‌کنند و همواره از مهمترین ویژگی‌های این شهر به شمار می‌آیند. مردمان نطنز با دوخت لباس‌های سنتی خود، تولید صنایع دستی مختلف مانند گلیم، قالیچه و سبدبافی، به ترویج فرهنگ و هنر این شهر می‌پردازند.

در نتیجه، شهر نطنز با تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت دل‌نشین و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران شناخته می‌شود.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در نطنز
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

شورلت کامارو کروک ۲۰۱۵

4
خودکار
0
2
(2 بررسی)