بناب جدید

شهر بناب جدید یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در کشور ایران است. این شهر در حاشیه کوهستان های زاگرس واقع شده و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است. شهر بناب جدید پس از جداسازی از شهر بناب اصلی در سال 1371 به عنوان یک شهر جدید بنا شد و در سال 1376 به عنوان شهری استانی تأیید شد.

جمعیت شهر بناب جدید در سال 1390 برابر با 117,596 نفر بوده است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه آهن تبریز – تهران و نیز نزدیکی به مرز با جمهوری آذربایجان و روسیه، از لحاظ اقتصادی و تجاری بسیار مهم است. صنعت آهن و فولاد، صنایع غذایی، صنایع چوب و مبلمان و صنایع دستی از جمله صنایع مهم شهر بناب جدید هستند.

آبشار بناب جدید یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. این آبشار با ارتفاعی بالغ بر 70 متر از دل کوهستان فرتاکه خروجی دارد و با چشمه های آبی که از آن تشکیل می شود، یک منظره زیبا و دیدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

معماری شهر بناب جدید نیز قابل توجه است. در این شهر می توان به برج های مسجد جامع، برج ساعت و برج آزادی اشاره کرد که نمادهایی از تاریخ و فرهنگ بناب جدید هستند. همچنین، بازار مرکزی شهر بناب جدید با معماری سنتی و فضای باز زیبا نیز جاذبه ای برای گردشگران و خریداران است.

در نهایت، آثار باستانی نیز در شهر بناب جدید قابل مشاهده هستند. بقایای قلعه بناب جدید و بقایای بنای تاریخی سرخس که قدمتی بیش از 1000 سال دارند، از جمله آثار باستانی این شهر هستند که به تاریخ و فرهنگ این منطقه اشاره می کنند.

به طور کلی، شهر بناب جدید یک شهر دارای طبیعت زیبا، مناظر دیدنی، صنایع متنوع و آثار باستانی است که ارزش بازدید و شناخت را دارد.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بناب جدید از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

موتورسیکلت

اجاره موتور سافاری مدل 1400 – هفتگی و ماهانه

2
خودکار
0
0
(2 بررسی)