بلده

شهر بلده یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی ساری قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز تجاری و صنعتی مهم در منطقه شناخته می شود.

شهر بلده در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و از یک آبشار طبیعی زیبا به نام آبشار بلده نیز شهرت دارد. این آبشار با وجود زیبایی طبیعی خود، جاذبه‌ای برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. علاوه بر آبشار بلده، در این شهر مناظر طبیعی دیگری نیز وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

شهر بلده همچنین دارای تاریخچه و فرهنگی غنی است. این شهر در گذشته محل اقامت بسیاری از مردمان مازندران بوده است و بناهای تاریخی و معماری متعددی در این شهر وجود دارد. برج بلده، کاخ بلده و مسجد بلده از جمله این بناهای تاریخی هستند که همچنان در شهر بلده باقی مانده اند.

اقتصاد شهر بلده در طول سالها بهبود یافته است. صنعت گردشگری از جمله منابع درآمدی این شهر به شمار می رود. همچنین، کشاورزی و دامداری نیز در این شهر رایج است. تولید محصولات کشاورزی مانند برنج، سبزیجات و مرکبات از فعالیت‌های مهم اقتصادی در بلده است.

با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر بلده، گردشگران بسیاری از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این شهر سفر می کنند. همچنین، مردمان محلی نیز برای استفاده از آبشار بلده و مناظر طبیعی دیگر این شهر به طور مکرر به آنجا می روند.

در نتیجه، شهر بلده با داشتن آبشار بلده، تاریخچه و فرهنگ غنی و اقتصاد پویا، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان مازندران شناخته می شود.

این شهر با طبیعت خیره کننده و بناهای تاریخی خود، دستاوردی است که باید حفظ و ترویج شود.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بلده از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

خودرو تویوتا

4
خودکار
0
4
(2 بررسی)