بفروئیه

شهر بفروئیه یکی از شهرهای استان یزد در کشور ایران است. این شهر در میان کویر دشت بزرگ یزد واقع شده و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر دارد. بفروئیه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار گرفته است و دارای آب و هوایی معتدل و خشک است.

تاریخ تأسیس بفروئیه به قرون گذشته بازمی‌گردد و بر اساس تحقیقات انجام شده، تاریخ ورود اولین ساکنان به این منطقه به ۲۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در طول تاریخ، بفروئیه نقش مهمی در تجارت و اقتصاد منطقه داشته است و به دلیل واقع شدن در مسیرهای تجاری مهم، تبدیل به یکی از مراکز تجاری مهم در استان یزد شده است.

شهر بفروئیه با وجود واقع شدن در کویر، دارای مناظری زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بفروئیه، آبشار چوپانان است. این آبشار با ارتفاعی بالغ بر ۱۰۰ متر و با وجود آب همواره جاری، یکی از زیباترین مناظر طبیعی استان یزد است.

همچنین، در بفروئیه می‌توان به آرامگاه شاهزاده ابراهیم، برج چهل پل، مسجد جامع و خانه تاریخی گلها اشاره کرد. این آرامگاه که به قدمتی بالغ بر ۵۰۰ سال برمی‌گردد، جزو آرامگاه‌های تاریخی و مذهبی مهم استان یزد است. در آنجا آثار قدیمی و هنرهای دستی مربوط به دوره صفویه وجود دارد و بازدید از آن می‌تواند یک تجربه فراموش نشدنی باشد.

بفروئیه همچنین دارای بازارهای محلی است که محصولات دستی و صنایع دستی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. در این بازارها می‌توان انواع فرش‌های دستبافت، گلیم‌ها، قالیچه‌ها و سفال‌های سنتی را یافت.

همچنین، محصولات غذایی محلی از جمله شیرینی‌های سنتی و خشکبارهای معروف استان یزد نیز در این بازارها موجود است.

در کل، شهر بفروئیه با ترکیب مناظر طبیعی زیبا، آثار تاریخی و فرهنگ محلی، یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان یزد است. این شهر با برخورداری از خدمات گردشگری مناسب و زیرساخت‌های گردشگری مناسب، به عنوان یک شهر صنعتی و تجاری مهم نیز شناخته می‌شود.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بفروئیه از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)