بردسیر

بردسیر شهری است که در استان کرمان واقع شده است. این شهر در شمال شرقی استان کرمان قرار گرفته و از نظر جغرافیایی در دامنه‌های جنوبی رشته کوه زاگرس واقع شده است. بافت شهری بردسیر عمدتاً شهرکی و مرکزی محسوب می‌شود و جمعیتی در حدود ۴۷ هزار نفر را شامل می‌شود.

بردسیر به دلیل واقع شدن در نزدیکی کوهستان‌های زاگرس و داشتن آب و هوای معتدل و خنک در تابستان‌ها و سرد در زمستان‌ها، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. این شهر به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا، روستاهای قدیمی و سنتی، آبشارها، دریاچه‌ها و غارهای طبیعی، محل مناسبی برای تفریح و استراحت می‌باشد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته در بردسیر، آبشار برکه‌دشت است. این آبشار در شمال شهر واقع شده و از بالا به پایینی حدود ۲۵ متر سقوط می‌کند. این آبشار به دلیل زیبایی و طبیعتی که آن را احاطه کرده است، برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت یک مقصد بسیار محبوب است.

علاوه بر آبشار برکه‌دشت، در بردسیر دریاچه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دریاچه شوراباد اشاره کرد. دریاچه شوراباد با وجود آبی که دارد، به دلیل غنی بودن از لحاظ معدنی و فعالیت‌های مرتبط با شکار و ماهیگیری، جاذبه‌ای برای گردشگران است.

بردسیر از لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت بوده و به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و باستانی در این منطقه شناخته می‌شود. در شهر بردسیر مجموعه‌های باستانی و تمدنی همچون آتشکده‌ها، قلعه‌ها و مقبره‌های باستانی وجود دارد که نشان از تمدن قدیمی مردم این منطقه می‌دهد.

با توجه به همه این ویژگی‌ها، شهر بردسیر به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در استان کرمان شناخته می‌شود. از طرف دیگر، این شهر با دارا بودن زیرساخت‌های مناسب برای صنعت گردشگری، برای جذب گردشگران از سرتاسر کشور و حتی سایر کشورها مناسب است.

در نتیجه، شهر بردسیر با طبیعت خیره‌کننده، جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و تاریخ باستانی، یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمان و حتی در کشور ایران است.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بردسیر از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

خودرو تویوتا

4
خودکار
0
4
(2 بررسی)