بردسکن

شهر بردسکن یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران است. این شهر در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد و از نظر جمعیتی پنجمین شهر استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. بردسکن از شمال و شمال غرب به شهرستان تربت حیدریه، از شرق و جنوب شرق به شهرستان جوین و از جنوب به شهرستان مشهد محدود می‌شود.

تاریخچه شهر بردسکن به دوران هخامنشیان و اشکانیان باز می‌گردد. این شهر در زمان حکومت پادشاهی ساسانیان به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی شناخته می‌شد. همچنین در دوره اسلامی نیز نقش مهمی در منطقه داشته و به عنوان یکی از مراکز تجاری و صنعتی مهم خراسان شناخته می‌شود.

اقتصاد شهر بردسکن بیشتر بر پایه کشاورزی، دامداری و صنعت مبتنی است. باغداری و کشاورزی، به ویژه کشت گندم و جو، عمده ترین فعالیت‌های اقتصادی مردم بردسکن است. همچنین در شهرستان بردسکن واحدهای صنعتی در زمینه‌هایی مانند تولید ظروف یکبار مصرف، تولید مواد شوینده و بهداشتی، تولید لبنیات و فرآوری محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

بردسکن به لطف وقوع زلزله‌های مکرر در منطقه، دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است. برج بردسکن یکی از آثار باستانی مشهور این شهر است که در دوره زمانی ساسانی ساخته شده است و همچنین مسجد جامع بردسکن نیز از آثار معروف شهر به شمار می‌رود.

در زمینه گردشگری، بردسکن نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است. منطقه جنگلی رامیان، کوهساران بردسکن و آبشارهای طبیعی مانند آبشار سیاه تپه و آبشار آلماس از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند. همچنین باغ ملکی بردسکن و حمام قاجار نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر محسوب می‌شوند.

در طول سال، بردسکن از لحاظ اقلیمی به دو بخش سرد و معتدل تقسیم می‌شود. زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های معتدل و خشک از ویژگی‌های اقلیمی این شهر است.

به طور کلی، شهر بردسکن با تاریخچه طولانی، آثار باستانی و طبیعت زیبا، یکی از شهرهای مهم و دیدنی استان خراسان رضوی است.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بردسکن از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)