بدره

شهر بدره یکی از شهرهای استان ایلام در غرب ایران است. این شهر در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرستان ایلام قرار دارد و از شمال به استان کردستان، از غرب به شهرستان دیواندره و از شرق به شهرستان شیروان و چرداول محدود می‌شود. جمعیت شهر بدره طبق آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۷۶۲۰ نفر بوده است.

بدره در دل کوهستانی قرار دارد و طبیعتی زیبا و دیدنی دارد. این شهر از نظر اقلیمی به دو بخش سردسیر و معتدل تقسیم می‌شود. بدره دارای آب و هوایی سرد در زمستان و معتدل در تابستان است. آب و هوای این شهر برای گردشگری بسیار مناسب است و هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری بدره، آبشار نیلوفر است. این آبشار در فاصله کمی از شهر قرار دارد و با طبیعتی بکر و دیدنی مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین، در این شهر می‌توان به سد بدره اشاره کرد که یک منطقه تفریحی بسیار زیبا و پرطرفدار است.

شهر بدره همچنین دارای تاریخچه‌ای باستانی است. در این شهر مجموعه باستانی گنبد مردان وجود دارد که از قرون گذشته به عنوان یک معبد مورد استفاده بوده است. این مجموعه باستانی از نظر تاریخی بسیار ارزشمند است و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ منطقه توصیه می‌شود.

در بین مردم بدره، فرهنگ و زبان کردی رایج است. مردم این شهر به زبان کردی صحبت می‌کنند و فرهنگ و رسوم خاص خود را دارند. همچنین، مردم بدره با تولیدات کشاورزی و دامپروری خود به اقتصاد منطقه کمک می‌کنند.

بدره با داشتن طبیعتی زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعدد و فرهنگ خاص خود، یکی از مقصدهای محبوب گردشگران است. این شهر با استقبال گرم و مهمان‌نوازی مردمان خود، یک تجربه بی‌نظیر برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بدره از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

موتورسیکلت

اجاره موتور سافاری مدل 1400 – هفتگی و ماهانه

2
خودکار
0
0
(2 بررسی)