بخشایش

شهر بخشایش، یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در کشور ایران است. این شهر در جنوب استان قرار دارد و از شرق به شهرهای تبریز و جلفا و از غرب به شهرهای اسکو و میانه محدود می‌شود. بخشایش دره‌ای زیبا و طبیعتی دل‌نشین دارد و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود.

بخشایش در ارتفاعات زاگرس واقع شده است و به همین دلیل دارای آب و هوایی خنک و معتدل است. این شهر در فصل بهار و تابستان بسیار زیبا و سرسبز است و جذابیت بخشیده به مناظر طبیعی این منطقه را دو چندان می‌کند. به علاوه، بخشایش به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه‌ها و جنگل‌ها، دارای آب و هوای پاک و آلودگی هوا کمتری است که به گردشگران آرامش و استراحت بیشتری می‌دهد.

این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر، آبشار بخشایش است که با زیبایی فوق‌العاده‌ای در حاشیه شهر قرار دارد. این آبشار با بلندی و شدت جاری آب خود، تماشایی فوق‌العاده برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است. همچنین، جنگل بخشایش نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این شهر است که با درختان سرسبز و معتدل و هوای خنک خود، گردشگران را در آغوش خود می‌پذیرد.

علاوه بر این، بخشایش دارای اماکن تاریخی و فرهنگی نیز است. مسجد جامع بخشایش یکی از اماکن مذهبی این منطقه است که با معماری زیبا و ظریف خود، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

همچنین، برج قلعه بخشایش نیز یکی از اماکن تاریخی چشمگیر این شهر است که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ این منطقه است.

در کل، شهر بخشایش با طبیعتی زیبا و مهیج، جاذبه‌های گردشگری متعدد و اماکن تاریخی و فرهنگی خود، یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران در استان آذربایجان شرقی است. این شهر با آب و هوای خنک و آرامش بخش خود، مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح است و همچنین به عنوان یکی از مناطق صنعتی مهم در استان آذربایجان شرقی نیز شناخته می‌شود.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بخشایش از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

شورلت کامارو کروک ۲۰۱۵

4
خودکار
0
2
(2 بررسی)