باقرشهر

شهر باقرشهر یکی از شهرهای استان تهران است که در شمال غربی این استان واقع شده است. این شهر از نظر جغرافیایی در محدوده جغرافیایی 35 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 43 دقیقه طول شرقی قرار گرفته است. باقرشهر از شمال به شهر شهریار، از شرق به شهر رباط کریم، از جنوب به شهر آبعلی و از غرب به شهر کرج محدود می‌شود. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال 1395 برابر با 159000 نفر گزارش شده است.

باقرشهر دارای آب و هوای معتدل است و در منطقه کوهستانی قرار دارد. این شهر به دلیل واقع شدن در نزدیکی کوه‌های البرز و وجود تالاب‌ها و رودخانه‌های زیبا، جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. تالاب چیتگر، تالاب ترکمنچای و رودخانه کارج نمونه‌هایی از این جاذبه‌های گردشگری هستند.

همچنین باقرشهر دارای تاریخچه و فرهنگ غنی است. در این شهر مجموعه‌های تاریخی مانند قلعه حسن آباد، گورستان یکتا و مسجد سفید وجود دارند. این مکان‌ها شاهکارهای معماری قدیمی را به نمایش می‌گذارند و جاذبه‌هایی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

اقتصاد باقرشهر بر اساس کشاورزی و دامداری استوار است. این شهر به دلیل خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان، محصولات کشاورزی و دامی متنوعی تولید می‌کند. همچنین صنایع دستی نیز در باقرشهر رونق دارد و محصولاتی مانند قالیچه و گلیم تولید می‌شوند.

باقرشهر شهری پرجمعیت و پررونق است که در طول سال بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. با وجود جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی متنوع، باقرشهر به عنوان یکی از مناطق مهم استان تهران شناخته می‌شود.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در باقرشهر از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)