بافت

شهر بافت یکی از شهرهای استان کرمان در ایران است. این شهر با طول و عرض جغرافیایی 29 درجه و 56 دقیقه و 57 درجه و 18 دقیقه واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا 1690 متر است. بافت از شمال به شهرستان ریگان و از جنوب به شهرستان رفسنجان و شهرستان نرماشیر و از شرق به شهرستان کرمان و از غرب به شهرستان رابر و شهرستان کهنوج محدود می‌شود.

شهر بافت در راه تبریز به بندرعباس واقع شده و اهمیت آبی و صنعتی دارد. این شهر دارای منابع آبی بسیاری است که از بین آن‌ها می‌توان به رودخانه هیرمند و چشمه‌های جان آباد، چشمه روستای بردیس، چشمه قهرمان، چشمه چهل چشم، چشمه دهنوق، چشمه سرگل و چشمه سرخی اشاره کرد. این رودخانه و چشمه‌ها به رویش و رشد گیاهان و حیات جان و بوم شناسی این منطقه کمک بسیاری می‌کنند.

اقلیم شهر بافت گرم و خشک است و تابستان‌های آن بسیار گرم و زمستان‌های آن سرد و کم آبی است. بافت به علت موقعیت مرکزی کشور، دارای تابلوی آب و هوایی متوسط است و از سویی بهترین مکان برای پرورش ماهی در استان کرمان است.

شهر بافت دارای تاریخچه‌ای طولانی است و از زمان قاجار تاکنون از جمله مراکز اقامتگاهی کرمان بوده است. این شهر دارای آثار تاریخی و باستانی بسیاری است که شهر بافت را به یکی از مقصدهای گردشگری مهم در ایران تبدیل کرده است. برخی از این آثار شامل بارگاه سید روح الله، بارگاه شاه نعمت الله و بارگاه سید عبدالله و برخی از بناهای تاریخی دیگر می‌باشند.

از جاذبه‌های گردشگری شهر بافت می‌توان به برج بلند کرمان، قلعه بافت، بازار بافت و مسجد جامع بافت اشاره کرد. این شهر بیشتر به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی معروف است و گردشگرانی را از سراسر ایران به خود جذب می‌کند. همچنین، بافت یکی از شهرهای معدنی استان کرمان است و معادن سنگ مرمر، سنگ گچ و سنگ آهن در این شهر وجود دارند.

با توجه به تاریخچه، آثار تاریخی، منابع آبی و جاذبه‌های گردشگری، شهر بافت از اهمیت فرهنگی، تاریخی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است و تلاش‌های بسیاری برای حفظ و نگهداری این آثار صورت گرفته است. به طور کلی، شهر بافت یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ایران است که به دلیل آثار تاریخی و فرهنگی خاص خود، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران شناخته می‌شود.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در بافت از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

خودرو تویوتا

4
خودکار
0
4
(2 بررسی)