باغ ملک

شهر باغ ملک یکی از شهرهای استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شهر اهواز قرار دارد. شهر باغ ملک با وسعتی حدود ۳۹۲۳ کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر و ارتفاعی حدود ۱۲۰ متر از سطح دریا دارد.

این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و وجود منابع آبی فراوان، به عنوان یکی از مناطق باغبانی و کشاورزی مهم استان خوزستان شناخته می‌شود. باغ‌های میوه‌های مختلفی همچون پسته، هلو، گردو، سیب، پرتقال و … در اطراف شهر باغ ملک وجود دارند که تولید محصولات با کیفیتی را به این منطقه می‌بخشد.

از دیگر ویژگی‌های شهر باغ ملک می‌توان به آب و هوای گرم و خشک این منطقه اشاره کرد. در فصل تابستان، دمای هوا در شهر باغ ملک معمولا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که باعث می‌شود کشاورزان منطقه برای آبیاری باغ‌ها از آب‌های زیرزمینی استفاده کنند. همچنین، در فصل زمستان نیز دما به حداقل ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

شهر باغ ملک برخی امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی نیز برای مردم و بازدیدکنندگان خود دارد. این شهر دارای اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های متعددی است که برای مسافران و گردشگران منطقه امکان اقامت را فراهم می‌کنند. همچنین، وجود بازارچه‌های محلی که محصولات محلی و صنایع دستی را به فروش می‌رسانند، جذابیت بیشتری به این شهر اضافه می‌کند.

با توجه به معماری سنتی و زیبایی‌های طبیعی این شهر، گردشگرانی که به دنبال تجربه کردن فضاهای سنتی و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های مردم ایران هستند، شهر باغ ملک را به یک مقصد مناسب تبدیل کرده‌اند.

همچنین، در اطراف شهر باغ ملک مناطقی جذاب و دیدنی مانند جنگل های خوزستان، آبشارهای مختلف و رودخانه های زیبا نیز وجود دارند که دیدن آنها نیز برای گردشگرانی که به دنبال تجربه کردن طبیعت هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در نتیجه، شهر باغ ملک با منابع طبیعی فراوان، محصولات کشاورزی با کیفیت، امکانات رفاهی و تفریحی، معماری سنتی زیبا و دیدنی‌های طبیعی جذاب، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در استان خوزستان است.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در باغ ملک از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

موتورسیکلت

اجاره موتور سافاری مدل 1400 – هفتگی و ماهانه

2
خودکار
0
0
(2 بررسی)