باسمنج

شهر باسمنج یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در کشور ایران است. این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تبریز واقع شده است و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۶۳۹۴ نفر بوده است.

باسمنج با داشتن آب و هوای نیمه خشک و سرد در زمستان و گرم و خشک در تابستان، شرایطی فراهم کرده است که بتواند به عنوان یک مرکز توریستی محبوب در استان آذربایجان شرقی شناخته شود. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متعددی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

یکی از جاذبه‌های دیدنی مهم در باسمنج، آبشار کوروشان است. این آبشار که در کوهستان‌های اطراف شهر واقع شده است، با ارتفاع تقریبی ۲۰ متر به عنوان یکی از بزرگترین آبشارهای استان محسوب می‌شود. همچنین، پارک ملی باسمنج نیز جاذبه‌ی دیگری است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این پارک دارای تالاب‌ها، درختان خزانه‌دار و فضای سبز بزرگی است که امکانات تفریحی و ورزشی مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، باسمنج دارای میراث فرهنگی و تاریخی متنوعی است. کاخ باسمنج، که در قلب شهر واقع شده است، یکی از ساختمان‌های تاریخی مهم است. این کاخ که در دوران قاجار ساخته شده، از طراحی زیبا و معماری خاصی برخوردار است. همچنین، بنای تاریخی مسجد جامع باسمنج نیز از دیگر آثار تاریخی این شهر است که ارزش بازدید را دارد.

اقتصاد باسمنج به دلیل وجود معادن سنگ، معادن مس و معادن آهن قوی است. همچنین، کشاورزی و دامداری نیز در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. باسمنج یکی از قطب‌های تولید گلخانه‌ای در استان آذربایجان شرقی است و محصولاتی مانند خیار، گوجه‌فرنگی و گل‌های زینتی را تولید می‌کند.

به طور کلی، باسمنج با طبیعت زیبا، جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد و تاریخ و فرهنگ خود، یک شهر بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان است. این شهر با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی مناسب، محلی ایده‌آل برای تفریح و استراحت در فصول مختلف سال است.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در باسمنج از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)