باخرز

شهر باخرز در استان خراسان رضوی واقع شده است. این شهر از نظر جغرافیایی در شمال شرق ایران قرار دارد و از شمال به شهرستان تربت جام و از شرق به شهرستان درگز محدود می‌شود. شهر باخرز در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد، پایتخت استان قرار دارد. باخرز از نظر برخورداری از منابع طبیعی، آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری به شهری مهم تبدیل شده است.

این شهر در دوران تاریخی نیز بسیار مهم بوده است. باخرز در دوران ساسانیان مرکزیت استان خراسان را به عهده داشت و بعد از آن در دوران اسلامی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. در این شهر بناها و آثار باستانی بسیاری وجود دارد که نشان از تاریخچه طولانی و بزرگ باخرز دارند. از جمله معروف‌ترین آثار باخرز می‌توان به برج بخارایی، مدرسه طوسی، کاخ سلطنتی، آرامگاه و مسجد محمد بن محمد و آبشار باخرز اشاره کرد.

باخرز به عنوان یکی از مراکز صنعتی و تجاری مهم استان خراسان رضوی شناخته می‌شود. صنایع مختلفی در این شهر وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است. صنعت نساجی، صنعت غذایی، صنعت ساختمانی و صنعت چوب از جمله صنایع مهم باخرز هستند.

همچنین باخرز به عنوان مرکز توریستی نیز شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این شهر سفر می‌کنند. آبشار باخرز، پارک های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی باخرز از جمله مکان‌هایی هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

در نهایت، باید اشاره کرد که شهر باخرز دارای زیرساخت‌های مناسبی است. این شهر به شبکه بزرگ جاده‌های کشوری متصل است و دسترسی به شهرهای دیگر نیز بسیار آسان است. همچنین فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز در فاصله کمی از باخرز قرار دارد که امکان سفرهای داخلی و خارجی برای ساکنان این شهر را فراهم می‌کند.

شما در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در باخرز از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

موتورسیکلت

اجاره موتور سافاری مدل 1400 – هفتگی و ماهانه

2
خودکار
0
0
(2 بررسی)