اندوهجرد

شهر اندوهجرد یکی از شهرهای استان کرمان در کشور ایران است. این شهر در شمال غربی استان قرار دارد و با مساحتی حدود ۴۸۰۰ کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین شهرهای این استان است. جمعیت این شهر طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، حدود ۲۵۰۰۰ نفر بوده است.

شهر اندوهجرد از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار پربار است. این شهرچینه تاریخی به دوره ای که به آن دوره ساسانیان می گویند برمی گردد. شهر اندوهجرد در این دوره به عنوان یکی از شهرهای استراپا ها معروف بوده است. استراپاها سرزمین های تحت حکومت مستقیم پادشاه ساسانی بودند و به عنوان مراکز مدیریتی و نظامی در این دوره شناخته می شدند.

شهر اندوهجرد در دوره اسلامی نیز مهم بوده است. در دوره های مختلف تاریخی، این شهر در نقشه جغرافیایی مناطق مهمی قرار داشته است و برخی از نخست وزیران و سرداران مهم ایرانی در این شهر متولد شده اند. همچنین، این شهر در زمان امامت امام رضا(ع)، به عنوان مقصد زائران و مجاوران مسلمان، بسیار مهم بوده است.

شهر اندوهجرد همچنین دارای آثار تاریخی و باستانی بسیاری است که از اهمیت بالایی برخوردارند. یکی از این آثار، قلعه اندوهجرد است که در قسمت شمالی شهر واقع شده است. این قلعه با سنگ های ساختمانی خاص خود، جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد. همچنین، مسجد جامع این شهر نیز به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم شناخته می شود.

شهر اندوهجرد از لحاظ آب و هوا نیز دارای ویژگی های خاصی است. این شهر در منطقه ای خشک و بیابانی قرار دارد و به دلیل کویری بودن منطقه، دماها در تابستان بسیار بالا و در زمستان بسیار پایین می باشد. اما با وجود این مشکلاتی که ممکن است در زندگی روزمره ساکنان این منطقه ایجاد کند، اندوهجرد با طبیعت زیبا و مناظر استثنایی خود، همچنان جاذبه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

در نهایت، شهر اندوهجرد با تاریخچه فرهنگی و تاریخی غنی، آثار باستانی و طبیعت خیره کننده خود، یکی از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمان و حتی در کشور ایران است. ساکنان این شهر با آرمان های خود در جهت رشد و توسعه اقتصادی و گردشگری این منطقه، تلاش می کنند تا اندوهجرد را به یک شهرک گردشگری مطلوب و مورد توجه تبدیل کنند.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در اندوهجرد
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

سدان

شورلت کامارو کروک ۲۰۱۵

4
خودکار
0
2
(2 بررسی)