آغاجاری

شهر آغاجاری در استان خوزستان قرار دارد و جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر دارد. این شهر در دشتی به نام دشت آغاجاری واقع شده و از شمال به شهرستان شوش و از جنوب به شهرستان اهواز محدود می‌شود.

تاریخچه شهر آغاجاری به قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال بازمی‌گردد و این شهر در گذشته به عنوان ایستگاهی برای کاروان‌های تجاری که از اهواز به شمال کشور می‌رفتند، مهم بوده است. همچنین آغاجاری در زمان امپراتوری ساسانی و اسلامی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

در شهر آغاجاری تعدادی اثر باستانی نیز وجود دارد که به دوره‌های مختلف تاریخی مربوط می‌شوند. از جمله این اثرهای باستانی می‌توان به مسجد جامع و سدی که در دوره اسلامی ساخته شده‌اند، اشاره کرد. همچنین قدمت دشت آغاجاری به دوره‌های مختلف تاریخی بازمی‌گردد و در این دشت مجموعه‌ای از آثار باستانی مانند قصرها، آبشارها و معابد وجود دارد.

آب و هوای شهر آغاجاری گرم و خشک است و در تابستان‌ها دمای هوا به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد. این شهر به عنوان یکی از ایستگاه‌های پایانی مسیر قطار اهواز به تهران نیز شناخته می‌شود.

اقتصاد شهر آغاجاری بیشتر بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است و محصولاتی همچون برنج، زرشک، گوجه فرنگی و خرما در این شهر تولید می‌شوند. همچنین صنایعی مانند صنایع غذایی و نساجی نیز در این شهر فعالیت دارند.

شهر آغاجاری دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به دشت آغاجاری، مسجد جامع، سد آغاجاری و پارک جنگلی اشاره کرد. همچنین برای گردشگرانی که به دنبال تفریح در آب هستند، در نزدیکی شهر آغاجاری شناوری طبیعی به نام دریاچه هور‌العظیم وجود دارد.

در کل، شهر آغاجاری با دارا بودن تاریخ و فرهنگ بسیار قدیمی، جاذبه‌های گردشگری زیادی و منابع طبیعی گوناگون، به عنوان یکی از شهرهای جذاب و مهم استان خوزستان شناخته می‌شود.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آغاجاری
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)