آستانه اشرفیه

شهر آستانه اشرفیه، با نام های قدیمی سیاهدشت و رودبار، یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. این شهر با فاصله ۲۵۰ کیلومتری تبریز و ۲۲۰ کیلومتری تهران قرار دارد. آستانه اشرفیه از شهرهای دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است که در طی سالیان متمادی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می‌توان به قلعه رودخان، مسجد جامع، باغ شاهزاده، مجموعه آثار باستانی سیاهدشت و تپه کتاب اشاره کرد. قلعه رودخان، یکی از شاهکارهای معماری دوران صفویه است، که در قلب این شهر قرار دارد و جهت دفاعی برای محافظت از شهر در برابر حملات نظامیان قرار داده شده است. مسجد جامع آستانه اشرفیه، معروف به مسجد شیخ علی خواجه، در سال ۱۲۷۴ هجری قمر ساخته شده است و دارای معماری بسیار زیبا و متفاوتی است.

باغ شاهزاده، محلی است که در آن آب و هوای بسیار خوبی وجود دارد و برای گردشگری و استراحت بسیار مناسب است. این باغ در دوران قاجار ساخته شده و با بیش از ۱۲۰ هکتار مساحت، یکی از بزرگترین باغ‌های ایران است.

مجموعه آثار باستانی سیاهدشت، یکی از باستان شناسی های مهم شمال ایران است. این باستان شناسی شامل سرامیک‌هایی از دوران روم باستان، زرتشتی و اسلامی است. تپه کتاب، محل یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دوران صفویه بوده و امروزه به دلیل بی توجهی به آن، بخشی از آن به در دسترس است.

آستانه اشرفیه در زمینه تولید صنایع دستی نیز بسیار معروف است. از صنایع دستی این شهر می‌توان به زیورآلات فیروزه‌ای، قلم‌زنی، شمع‌سازی، منبت‌کاری و جاجیم‌بافی اشاره کرد. بازارچه صنایع دستی آستانه اشرفیه، مرکز خریدی است که در آن می‌توان از صنایع دستی این شهر خرید کرد.

آستانه اشرفیه، به دلیل آب و هوای خوب، طبیعت زیبا، صنایع دستی متنوع و آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری که دارد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است. این شهر با برخورداری از امکانات رفاهی و گردشگری، بهترین مکان برای سفر و تفریح در شمال کشور است.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آستانه اشرفیه
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

هاچ بک

نیسان جوک ماهیانه

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)