آران وبیدگل

آران وبیدگل، شهری در استان اصفهان واقع شده است. این شهر در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و در مرکز شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. این شهر از شهرهای باستانی و تاریخی است که دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی است.

در دوران قاجار، آران وبیدگل از مراکز مهم تجاری و صنعتی بود و در دوران صفویه نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی مهم، به عنوان یکی از ایستگاه‌های اصلی در جاده تجارتی اصفهان به شیراز شناخته می‌شد. در این شهر مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد که به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌اند. از این جاذبه‌ها می‌توان به قلعه آران وبیدگل، مسجد جامع آران وبیدگل، کاخ گلشن و مدرسه نظامیه آران وبیدگل اشاره کرد.

قلعه آران وبیدگل در مرکز شهر قرار دارد و از دوران قاجار باقیمانده است. این قلعه دارای دو برج، حفره باروتی، رواق و کاروانسرایی بوده و در دوران قاجار به عنوان ایستگاهی برای کاروان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مسجد جامع آران وبیدگل نیز در دوران صفویه ساخته شده است و دارای طراحی و معماری منحصر به فردی است. این مسجد در دورانی که آران وبیدگل به عنوان مرکز تجاری و صنعتی شناخته می‌شد، به عنوان مرکزی برای انجام نماز جماعت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کاخ گلشن نیز یکی از آثار تاریخی و فرهنگی آران وبیدگل است که در دوران صفویه ساخته شده است. این کاخ دارای طراحی و معماری شاهکاری است و در دوران قاجار به عنوان محل اقامت شاهزادگان مورد استفاده قرار می‌گرفت. مدرسه نظامیه آران وبیدگل نیز از جمله آثار تاریخی و فرهنگی این شهر است که در دوران صفویه ساخته شده است. این مدرسه دارای طراحی و معماری شاهکاری است و در دوران قاجار به عنوان مرکزی برای آموزش مبانی علمی و نظامی به دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در کل، آران وبیدگل یکی از شهرهای دیدنی استان اصفهان است که با داشتن مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آران وبیدگل
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)