آذرشهر

شهر آذرشهر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و یکی از شهرهای مهم این استان به شمار می‌رود. این شهر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی تبریز می باشد و با مساحتی حدود ۱۹۴۴ کیلومتر مربع، جمعیتی حدود ۲۲۰ هزار نفر دارد.

آذرشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، یکی از شهرهای تاریخی ایران به شمار می‌رود. این شهر با داشتن مناطقی مانند قلعه شورگل و قلعه نو، باستان‌شناسان را به سمت خود جذب می کند و از آثار تاریخی و باستانی متعددی در این مناطق یاد می‌شود. آب و هوای شهر آذرشهر نیز به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی و برخوردار بودن از ارتفاعاتی مانند کوه هلداگ، برای گردشگرانی که به دنبال طبیعت‌گردی هستند، بسیار جذاب است. در فصل بهار، این شهر با گل‌های زینتی متعددی که در خیابان‌های آن کشته می‌شود، جذابیت خاصی به خود می‌گیرد.

آذرشهر همچنین به دلیل وجود مرز با جمهوری آذربایجان و نیز داشتن امکانات گردشگری مناسب، یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران خارجی نیز به شمار می‌رود. در این شهر می‌توان به بازار آذرشهر، حمام ترکی آذربایجانی، پارک امیرکبیر و موزه باستان‌شناسی و ارتش آذربایجان اشاره کرد.

علاوه بر این، شهر آذرشهر دارای فرهنگ و زبان متفاوتی نیز است. مردم این شهر به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند و فرهنگی به نام “آذری” دارند که بسیاری از آداب و رسوم این فرهنگ در زندگی روزمره مردم شهر آذرشهر به کار می‌رود.از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر آذرشهر می‌توان به کوه هلداگ اشاره کرد که در این شهر واقع شده و با داشتن ارتفاعی بالغ بر ۳۸۰۰ متر، برای کوهنوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به کوهنوردی بسیار جذاب است.

در کل، شهر آذرشهر با داشتن موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی مناسب، آثار تاریخی و باستانی، امکانات گردشگری و محبوبیت در بین گردشگران، یکی از شهرهای مهم ایران به شمار می‌رود.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آذرشهر
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

شاسی بلند

اسپورتج نیو ۲۰۱۸

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)