آبعلی

آبعلی ، با نام رسمی شهرستان شهریار، در استان تهران واقع شده است. این شهر دارای مساحتی بالغ بر ۲۵۵ کیلومتر مربع است و در شرق استان تهران قرار دارد. شهر آبعلی در شهرستان شهریار واقع شده‌است و جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۹۷٬۸۶۵ نفر می‌باشد. شهر آبعلی از شمال به شهرستان قدس، از شرق به شهرستان پاکدشت، از جنوب به شهرستان ورامین و از غرب به شهرستان ری محدود می‌شود.

این شهر دارای آب و هوای نیمه‌خشک و سرد است. در فصل بهار و تابستان هوای شهر آبعلی نسبتاً خنک و مطبوع است، اما در فصل پاییز و زمستان، در معرض سرمای شدیدی قرار می‌گیرد. همچنین، شهر آبعلی دارای مراتع غنی و دشت‌هایی باخاک حاصلخیز و نیمه‌شور است.

شهر دارای تاریخچه‌ی قدیمی و پرباری است که به دوره‌ی ساسانیان و ساسانیان همراه با شهرستان شهریار به وجود آمده است. در این شهر مکان‌های تاریخی و مذهبی ازجمله مسجد جامع شهر، نمایشگاه بین‌المللی تهران، میدان شهدا و بزرگراه نیایش و امام خمینی قرار دارند. همچنین در اطراف شهر آبعلی، موزه هنرهای معاصر، موزه مرزبانی، موزه حیات وحش، پارک خورشید و قلعه‌ی کمال‌الدین نیز واقع شده‌اند.

این شهر دارای صنایع رو به رشدی است که می‌توان به صنایع غذایی، حرفه‌ای، فولادی و تولید قطعات خودرو اشاره کرد. این شهر دارای مراکز خرید و بازارچه‌های بزرگی است که به خریداران امکان خرید انواع کالاهای متنوع را می‌دهد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توان به آبشار قره‌داغ، تپه‌ی آتشکده، تپه‌ی گنبد، پارک ملت، مرکز خرید کندوان و بازارچه‌ی مرزبانی اشاره کرد. همچنین این شهر دارای روستاهایی با معماری سنتی و زیبا است که با استقبال گردشگران مواجه هستند.

شهر آبعلی، به دلیل واقع شدن در نزدیکی شهر تهران، در معرض مسائل محیطی و ترافیکی قرار دارد اما با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تولیدی این شهر، تلاش برای حل این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

در نهایت، شهر آبعلی با داشتن طبیعت زیبا، میراث تاریخی و فرهنگی غنی، صنایع مختلف و خدمات گردشگری مناسب، یکی از شهرهای پرطرفدار در استان تهران به‌شمار می‌آید.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آبعلی
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

هاچ بک

نیسان جوک ماهیانه

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)