آبدانان

آبدانان یکی از شهرهای استان ایلام در غرب ایران است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شهر ایلام قرار دارد. این شهر با مساحتی بالغ بر ۵۶۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار نفر، به عنوان مرکز شهرستان آبدانان شناخته می‌شود.
آبدانان از شمال به شهرستان کرمانشاه، از جنوب به شهرستان دهلران، از شرق به شهرستان دیواندره و از غرب به شهرستان ایوان قرار دارد. در زمان حکومت ساسانیان، آبدانان با نام “آبشادان” شناخته می‌شد و در دوران اسلامی با نام “آبدانان” شناخته می‌شود.

آبدانان که در زمان قاجاریه در منطقه بخشی از شهرستان دهلران بود، پس از قطعی جدایی از دهلران و تشکیل شهرستان آبدانان، شهری پویا و پیشرفته در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است. از جمله مهمترین صنایع این شهر می‌توان به صنایع تبدیلی و غذایی، صنایع چوب و مبلمان، صنایع پوشاک و صنایع قند اشاره کرد.این شهر دارای آب و هوایی ملایم با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و برفی است. در این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشارهای مشهد، دریاچه زرینه، مسجد جامع، قلعه طالقانی و فرهنگسرای قدیمی اشاره کرد.با این حال، مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز در این شهر وجود دارد که بهبودی آن‌ها با توجه به تلاش مسئولان و همکاری مردم امکان‌پذیر است.

یکی از مشکلات اصلی این شهر، بیکاری و کمبود شغل است. بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان در این شهر بدون شغل هستند و این باعث شده تا بسیاری از آن‌ها به شهرهای دیگر مهاجرت کنند. همچنین، نبود صنایع بزرگ و کارخانه‌ها در این شهر و عدم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، باعث کاهش اشتغال و رشد اقتصادی نامطلوب شده است.مشکلات دیگری همچون نبود برخی امکانات اجتماعی و فرهنگی در این شهر، کمبود آب و تحریم‌های اقتصادی همچنان به عنوان مسائلی مهم در این شهر وجود دارند.

در زمان سفر میتوانید با اجاره خودرو در آبدانان
از سفر خود خاطره ای به یاد ماندنی بسازید .

آخرین خودرو

هاچ بک

نیسان جوک ماهیانه

4
خودکار
0
4
(بدون بررسی)